Werken in de Verkoop.
Doe maar gewoon.

Werken in de Verkoop.
Doe maar gewoon.

Wat doe je op de afdeling Verkoop?

Als Verkoopmedewerker of -specialist op de afdeling Verkoop ben je het aanspreekpunt voor klanten in onze bouwmarkt. Je geeft advies, beantwoordt vragen en helpt klanten verder met hun projecten. Ondertussen zorg je ervoor dat jouw afdeling er strak bij staat en dat de schappen vol liggen.

Afhankelijk van jouw kennis en waar je interesse ligt, ga je aan de slag op één van onze vijf verkoopafdelingen:
1. Elektra, Gereedschappen & IJzerwaren
2. Deco, Verf & Tapijt
3. Bouwstoffen, Hout & Bouwelementen
4. Sanitair, Tegels & Keukens
5. Tuin & Dier
Werken op de verkoopafdeling bij HORNBACH

Hoe ziet een werkdag eruit?

Geen dag is hetzelfde bij HORNBACH en dat maakt het juist zo leuk. Je begint de dag met een korte bespreking met je team van de afdeling: wat zijn de doelen van vandaag, waar liggen de uitdagingen en wie gaat wat doen? Daarna ga je de winkelvloer op. Je helpt klanten met hun (klus)vragen, geeft advies over producten en services en zorgt dat de schappen er strak bij staan.

Tussendoor vul je voorraad aan, check je of alles netjes en veilig is en spring je bij waar nodig. Soms help je een klant met een groot project, soms met een simpele vraag. Maar wat je ook doet, dat doe je altijd met aandacht.   

Waarom werken in de verkoop bij HORNBACH?

  • Jouw advies maakt het verschil.
  • Veel afwisseling en variatie. 
  • Een hecht team dat voor elkaar klaar staat.
  • Je werkt met een groot en mooi assortiment.
  • Blijven leren en beter worden in je vak.

Veelgestelde vragen

Hoeveel klantcontact heb ik in een verkoopfunctie?

Bij HORNBACH draait alles om onze klanten. Als Verkoopmedewerker (of -Specialist) ben jij het eerste aanspreekpunt op de winkelvloer. Je helpt klanten met vragen, denkt mee in oplossingen en zorgt dat ze met een goed gevoel én de juiste producten naar huis gaan. Of het nu gaat om die ene specifieke schroef of een compleet verbouwproject: jij maakt het verschil door de beste service te bieden aan onze klant. Je hebt dus veel klantcontact. 

Moet ik al productkennis hebben voordat ik begin?

Nee, dat leren we je hier. Heb je wel al productkennis? Dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het is geen vereiste. Bij HORNBACH krijg je namelijk een uitgebreid inwerktraject en leer je alles wat je nodig hebt om klanten goed te kunnen helpen. En ook daarna blijf je leren. Want stilstaan, dat doen we niet.    

Welke doorgroeimogelijkheden zijn er binnen HORNBACH?

Bij HORNBACH kun je bouwen aan je toekomst. Veel collega’s zijn begonnen in de verkoop en zijn inmiddels Teamleider of zelfs Bedrijfsleider. Laat jij zien wat je in huis hebt? Dan krijg je kansen.

Ook stimuleren we intern doorgroeien. Want jouw groei, is ook onze groei. Wil je liever dé expert worden binnen jouw eigen functie, dan kan dat natuurlijk ook gewoon. Dan bieden we verschillende vaktrainingen om je functie zo leuk mogelijk te maken.

Wat doe je op de afdeling Verkoop?

Als Verkoopmedewerker of -specialist op de afdeling Verkoop ben je het aanspreekpunt voor klanten in onze bouwmarkt. Je geeft advies, beantwoordt vragen en helpt klanten verder met hun projecten. Ondertussen zorg je ervoor dat jouw afdeling er strak bij staat en dat de schappen vol liggen.

Afhankelijk van jouw kennis en waar je interesse ligt, ga je aan de slag op één van onze vijf verkoopafdelingen:
1. Elektra, Gereedschappen & IJzerwaren
2. Deco, Verf & Tapijt
3. Bouwstoffen, Hout & Bouwelementen
4. Sanitair, Tegels & Keukens
5. Tuin & Dier  

Hoe ziet een werkdag eruit?

Geen dag is hetzelfde bij HORNBACH en dat maakt het juist zo leuk. Je begint de dag met een korte bespreking met je team van de afdeling: wat zijn de doelen van vandaag, waar liggen de uitdagingen en wie gaat wat doen? Daarna ga je de winkelvloer op. Je helpt klanten met hun (klus)vragen, geeft advies over producten en services en zorgt dat de schappen er strak bij staan.

Tussendoor vul je voorraad aan, check je of alles netjes en veilig is en spring je bij waar nodig. Soms help je een klant met een groot project, soms met een simpele vraag. Maar wat je ook doet, dat doe je altijd met aandacht.  

Waarom werken in de Verkoop bij HORNBACH?

  • Jouw advies maakt het verschil.
  • Veel afwisseling en variatie. 
  • Een hecht team dat voor elkaar klaar staat.
  • Je werkt met een groot en mooi assortiment.
  • Blijven leren en beter worden in je vak.

Veelgestelde vragen

Hoeveel klantcontact heb ik in een verkoopfunctie?

Bij HORNBACH draait alles om onze klanten. Als Verkoopmedewerker (of -Specialist) ben jij het eerste aanspreekpunt op de winkelvloer. Je helpt klanten met vragen, denkt mee in oplossingen en zorgt dat ze met een goed gevoel én de juiste producten naar huis gaan. Of het nu gaat om die ene specifieke schroef of een compleet verbouwproject: jij maakt het verschil door de beste service te bieden aan onze klant. Je hebt dus veel klantcontact. 

Moet ik al productkennis hebben voordat ik begin?

Nee, dat leren we je hier. Heb je wel al productkennis? Dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het is geen vereiste. Bij HORNBACH krijg je namelijk een uitgebreid inwerktraject en leer je alles wat je nodig hebt om klanten goed te kunnen helpen. En ook daarna blijf je leren. Want stilstaan, dat doen we niet.    

Welke doorgroeimogelijkheden zijn er binnen HORNBACH?

Bij HORNBACH kun je bouwen aan je toekomst. Veel collega’s zijn begonnen in de verkoop en zijn inmiddels Teamleider of zelfs Bedrijfsleider. Laat jij zien wat je in huis hebt? Dan krijg je kansen.

Ook stimuleren we intern doorgroeien. Want jouw groei, is ook onze groei. Wil je liever dé expert worden binnen jouw eigen functie, dan kan dat natuurlijk ook gewoon. Dan bieden we verschillende vaktrainingen om je functie zo leuk mogelijk te maken.  

Staat jouw favoriete vacature er niet tussen?

Stel jouw interessegebieden in, laat je gegevens achter en wij houden je automatisch op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures!